بذور العسل الأسود 8211 زيت الكمون 8220 الكمون الأسود هو علاج لجميع الأمراض باستثناء الموت 8221 (البخاري، مسلم). في الشرق، وقد استخدمت خصائص الشفاء من زيت بذور الكمون الأسود لأكثر من 3000 سنة. أسماء مشتركة من البذور السوداء: الكمون الأسود. النجيلة، الكزبرة السوداء. في لغات مختلفة كما هو معروف 8220black البذور 8221، 8220black cumin8221 (الإنجليزية)، نيل (الفرنسية والألمانية.) ميلانزيون (اليونانية)، شونيز، سياه دانا (باللغة الفارسية)، كيتشاز، كيتاش (هبرو) كالاوندزي (الهندية والأردية) كريشيرا دزراك (سانس)، كاليدزرا (بنغ.) كالوندزهي جيرو (غودزراتن) نيلادزيراكيرا (الهاتف)، كاليدزيرا (مار)، كاراهونج ريجام (التاميل)، كارونا تشيراغ (مال) 8220 أسود كارافي البذور 8221، 8220habbatul 8211 baracka8221 ) و 8220 هبول 8211 sauda8221 شونيز (العربية) والنباتية. اسم 8220 نيجيلا ساتيفا. وهي في كثير من البلدان، بما في ذلك المملكة العربية السعودية والهند. التركيب الكيميائي للكمون الأسود: زيت بذور الأسود يحتوي على أكثر من 100 مكونات، وبعضها لا تزال غير مستكشفة. البذور تحتوي على الأحماض الدهنية التالية: ميريستيك (0.5)، بالميتيك (13.7)، بالميتوليك (0.1)، ستيريك (2.6)، أوليك (23.7)، لينوليك أوميغا 8211 6 (57.9)، لينوليك أوميغا 8211 3 (0.2)، أراشيديك (1.3) 8211 والمواد المغذية التالية: البروتين والكالسيوم والحديد والنحاس والزنك والفوسفور والثيامين والريبوفلافين والبيريدوكسين والنياسين والفولاسين. حديث النبي: منذ عام 1959، أجريت أكثر من 200 دراسة في الجامعات الدولية، ونشرت نتائج مذهلة في مقالات وتقارير من قبل وسائل الإعلام المختلفة. وهذا يؤكد أهمية الكمون الأسود، الذي ذكر منذ أكثر من 1400 سنة. وهنا بعض من الأحاديث النبوية عن خصائص جيدة ورائعة من الكمون الأسود: 1. 8220 الكمون الأسود هو علاج لجميع الأمراض باستثناء الموت 822 (أحمد). 2. 8220 الكمون الأسود هو علاج لجميع الأمراض، باستثناء 8220Sami8221 (الموت) .8221 (البخاري، مسلم، ابن ماجح وأحمد). 3. خالد بن سعد: 8220 عندما وصلت إلى المدينة المنورة مع غالب بن الجعبري. على الطريق أصبح غالب مريضا. من كلمات عائشة النبي محمد قال: 8220 الكمون الأسود يشفي جميع الأمراض 8221 قصفنا البذور السوداء إلى مسحوق، مختلطة مع زيت الزيتون ونسف الخليط في كل من منخر غالب. وحصل على أفضل 8221. (البخاري، مسلم). 4. 8220Eat الكمون الأسود لأنه يحتوي على علاج لجميع الأمراض باستثناء 8220Sami8221. ثم سأل أحدهم: 8220 ما هو 8221 سامي 8221 قال النبي: 8220death8221. (أحمد، ابن ماجه، الترمذي). واستكشاف هذه الأحاديث، جاء العلماء إلى استنتاج مدهش: اتضح، آثار الكمون الأسود الغدة الصعترية، وتحفيز ذلك. ومن المعروف أن الغدة الصعترية هي المسؤولة عن دفاعات الجسم 8217s. W إيث استخدام البذور السوداء، وعدد من T 8211 الخلايا الليمفاوية، T 8211 القتلة وغيرها من الخلايا المسؤولة عن الشفاء من المرض وتعزيز الدفاعات الجسم 8217s زادت عدة مرات في دم. وقد أجريت هذه التجارب في كثير من الأحيان، وأكد كل منهم أن البذور السوداء يزيد من دفاعات الجسم 8217s وخصائص الكمون الأسود هي علاج لكثير من الأمراض. في الولايات المتحدة الشركات الدوائية قد أنشأت حتى مختبر خاص حيث، على أساس الكمون الأسود، والعلماء خلق أدوية جديدة. أما بالنسبة لعلاج لجميع الأمراض، وقد أثبت العلم أنه من خلال تنظيم وتأثير على الغدة الصعترية وتعزيز دفاعات الجسم 8217s يمكنك علاج أي مرض. وقد أظهرت الدراسات العلمية أن البذور السوداء تقوي جهاز المناعة وبالتالي فهي 8220panacea8221 لأن مقاومة المناعة هي شرط ضروري للتخلص من أي مرض مهما كانت طبيعته. البذرة السوداء هي نبات النبي محمد، إذ تأخذ مكانا خاصا وفريدا في دواء النبي محمد، الذي ورد ذكره على أنه 8220 مرض لجميع الأمراض 8220. ومن المهم أن نلاحظ أنه قبل أن يعطي النبي أهمية كبيرة ل والبذرة السوداء، وأن النبي لم كاراواي شعبية وذكر في العديد من الأحاديث وأكد على خصائص رائعة من الكمون الأسود، إعطاء وصفات مفصلة جدا وأساليب استخدامه لأمراض محددة. في عام 1989، نشرت المجلة الطبية الباكستانية مقالا عن الخصائص الهائلة لزيت البذور السوداء. وفي عام 1992، أجرت الإدارة الطبية بجامعة داه (بنغلاديش) بحثا عن خصائص مضادة للجراثيم من زيت بذور السود بالمقارنة مع المضادات الحيوية القوية: الأمبيسلين والتتراسيكلين والجنتاميسين وحمض الناليديديكسيك. الحقائق التي لا جدال فيها مسرورة 8211 زيت بذور سوداء وقد أظهرت أن تكون أداة أكثر فعالية. بعض مجالات الطب التي تستخدم الكمون الأسود وزيت الكمون الأسود: 1. إن استخدام بذور الكمون الأسود، المخلوطة بالعسل، يساعد على حل حصى في المرارة وحصى الكلى. 2. البذور السوداء يزيد من الكفاءة والحيوية. 3. استخدام زيت البذور السوداء يساعد على تدمير الديدان المعدة والأمعاء (الديدان الطفيلية). 4. ضغط من الكمون الأسود المطبوخ، فرضه على الرأس هو جيد عندما يكون لديك أولدز ج والروماتيزم. 5. عندما يكون لديك البلغم، يجب عليك استخدام الكمون الأسود، مختلطة مع عصير الليمون (يمكنك إضافة القليل من العسل أو السكر إلى الذوق.) 6. الدخان من الكمون الأسود يفرز البعوض والحشرات الأخرى. 7. ويوصى أيضا لوضع البذور السوداء على الشامات تظهر، فإنه يساعد على منع تطورها ويساعد على تطهير الجلد. 8. حتى مع الجذام فمن المستحسن فرض عجينة من الكمون الأسود مختلطة مع الخل. 9. في حالة سيئة من الجلد يجب أن تأخذ بانتظام زيت الكمون الأسود. 10. استخدام زيت البذور السوداء يحفز جيل من خلايا النخاع وخلايا المناعة الحيوية، وأكد حقيقة هذا الأمر رسميا من قبل أبحاث العلماء مختبر السرطان المناعي في جنوب كاليفورنيا. 11 - وعلاوة على ذلك، فإنهم يشيرون إلى أن البذور السوداء هي المرشح المثالي لاستخدامها في علاج السرطان والوقاية منه. 12. استخدام الكمون الأسود يقلل من مستوى السكر في الدم، وبالتالي يؤكد مرة أخرى حقيقة أن هذا العشب المباركة هو علاج ممتاز ضد العديد من الأمراض، بما في ذلك مرض السكري. 13. عندما يكون لديك سرطان فمن المستحسن كل صباح على معدة فارغة قبل الفجر لشرب عصير البصل المتوسطة واحدة، والاستمرار لمدة شهر. ادعي أن هذه الطريقة يمكن علاج السرطان 14. ويمكن أيضا علاج سرطان الحلق مع يوميا وشرب باستمرار من زيت بذور السود مع العسل. 15. يتم استخدامه للإسهال كعامل تحديد، وكذلك عندما تكون هناك صعوبات المرتبطة التبول. 16. زيت الكمون 8211 ترياق جيد لدغات الثعبان. 17. له تأثير مفيد على الغدد الليمفاوية، مما يساعد على الحد منها. 18. إيت r يستوري الشعر وأيضا يستخدم ضد الرمادية. 19. إذا كنت تنقع بذور الكمون لمدة ساعة في حليب الثدي ومن ثم إعطاء شم إلى المريض التهاب الكبد، يمكنك الحصول على تأثير علاجي جيد يرجع ذلك إلى حقيقة أن هذا يفتح قنوات الكبد والمرارة. 20. لتحسين الرؤية يجب أن شم الكمون مسحوق، مختلطة مع زبدة من الحلوى. 21. يتم استخدام الضمادات الخل في علاج الأمراض الجلدية، والجرب قيحي والجذام. 22. فإنه يمكن علاج طويلة الأمد، والأورام الصلبة. 23. التشحيم فتحة الشرج مع زيت الكمون، يمكنك التخلص من الديدان. 24. ينقع بين عشية وضحاها في الخل ثم يطحن الكمون، يجب عليك شم عندما يكون لديك الصداع المزمن وشلل في الوجه. 25. هي واحدة من أكثر العوامل الموثوقة في علاج انسداد الأوعية الدموية. 26. مختلطة مع العسل، يتم استخدامه في علاج حصى الكلى والحجارة المثانة. 27. يتم إعداد قطرات الأنف لنزلات البرد على النحو التالي: يتم خلط المحمص، الكمون الأسود المفروم مع الزبدة قليلا وكنت بالتنقيط 3-4 قطرات في كل منخر. 28. كما يستخدم الكمون ضغط الساخنة في الضمادات لوضع على الجبهة. 29. لديه أيضا خصائص مهدئة، له آثار مفيدة على الجهاز العصبي. 30. يحسن الدورة الدموية ولون البشرة (في هذه الحالة ينبغي أن تؤخذ في الصباح). 31. زيت الكمون له تأثير قوي في علاج أمراض الأوعية الدموية، وخاصة الدماغ التصلب. 32. يكسر الحجارة في الكلى والمثانة. 33- يساهم في إفراز حليب الأم. 34 - يساعد على القضاء على الديدان. 35. عن طريق طحن، فإنه يساعد على إزالة الثآليل. 36. يشفي البرد المشترك، والسعال، وضيق في التنفس، واليرقان، والعجز الجنسي. النفط لديه أيضا العديد من الميزات الأخرى. توصيات عامة لزيت بذور السود والكمون الأسود يرجع ذلك إلى حقيقة أن استخدام البذور السوداء ليست مفيدة جدا فقط (لتعزيز العام للجسم وعلاج العديد من الأمراض)، ولكن من المهم جدا السنة من رسول من الله، فمن المستحسن الاستهلاك اليومي من ملعقة صغيرة من هذا الزيت أو البذور السوداء. يمكن خلط الزيت مع عصير البرتقال أو اللبن (الحلال) لتحسين الطعم. أيضا يجب أن لا ننسى أهمية الاستخدام الخارجي من الكمون الأسود (الكمادات، فرك، الخ). ملعقة صغيرة من زيت بذور الأسود وضعت في نصف كوب من الماء وإضافة ملعقة كبيرة من العسل، وتخلطها وتأخذ 15 دقيقة قبل الإفطار والعشاء. للأطفال، واستخدام نصف الجرعة، الموصى بها أعلاه. أثناء استخدام مرض مزمن أي زيادة. هذا هو رد فعل طبيعي من الجسم، والكمون الأسود هو المناعي المناعي وتعزيز جهاز المناعة يبدأ في مواجهة هذا المرض، والتي لم يعامل إلى نهاية 8230 لتعزيز العام للجسم فمن المستحسن أن تشرب بعد تناول ملعقة صغيرة من زيت البذور السوداء (الجرعة اليومية التي لا ينبغي تجاوزها). كثير من الناس طرح السؤال، 8220 ما هو أكثر فعالية 8211 البذور أو النفط 8221 الجواب على هذا السؤال هو: 8220 تكون فعالة، ولكن النفط هو أكثر تركيزا 8220. ولكن لا يزال، كثير من الناس يفضلون أخذ البذور السوداء (بسبب ارتفاع تكلفة النفط ، وما إلى ذلك). عند شراء زيت بذور الكمون الأسود، تأكد من أن التسمية هي علامة 100، الباردة-- ضغط، المذيبات الحرة، وأنه يحتوي على مصنع التعبئة والتغليف. وصفات لاستخدام زيت البذور السوداء والكمون الأسود: 1. الربو والسعال والتهاب الرئتين: 1. في الصباح والمساء 8211 1 ملعقة صغيرة 2. فرك الجزء المصاب 3. تدليك الصدر والظهر مع زيت بذور سوداء 4. استنشاق (1 ملعقة كبيرة و 1 جالون من الماء) 5. فرك الصدر مع زيت بذور سوداء المخفف مع زيت الزيتون (1: 5 نسبة) 6. الموصى بها لاستنشاق الدخان من زيت بذور سوداء، وكذلك ربع ملعقة صغيرة يمكنك الاحتفاظ تحت اللسان. 2. الإسهال: خلط ملعقة كبيرة من زيت بذور سوداء مع كوب من اللبن. شرب الخليط مرتين في اليوم لمدة ثلاثة أيام. 3. الصداع: 1. تأخذ ملعقة كبيرة من زيت البذور السوداء وفرك الجزء المصاب والجزء الأمامي من الرأس (لا يأكل الحلويات والشوكولاته، وما إلى ذلك). وصفة 1: مزيج 1 ملعقة كبيرة من الكمون الأسود الأرض، ملعقة كبيرة من بذور اليانسون الأرض وملعقة كبيرة من القرنفل الأرضي. خذ ملعقة صغيرة قبل الوجبات. الحفاظ على الخليط في فمك طالما أنها لن تكون سهلة لابتلاع ويمكنك ابتلاع. لا تستخدم مع الماء وصفة 2: خذ نصف ملعقة صغيرة من زيت بذور سوداء 2-3 مرات في اليوم. 4. الروماتيزم (آلام في العضلات): 1. أكل خمسة فصوص من الثوم على معدة فارغة. 2. بعد ساعة، وشرب كوب من الشراب من القرفة بإضافة خمس قطرات من زيت الكمون الأسود. 3. تسخين كمية صغيرة من البذور السوداء مختلطة مع زيت الزيتون وفرك المنطقة المصابة بشكل مكثف. 4. قبل الشراب وقت النوم المغلي البذور السوداء مختلطة مع العسل. 5. الأمراض الجلدية: 1. مزيج دفعة صغيرة من زيت بذور سوداء مع جزء متساو من ماء الورد واثنين من قطع من الدقيق البني. فرك مكان (الآفة) قرحة مع قطعة قماش غارقة في الخل، ثم وضع بسرعة الخليط على الجلد ومحاولة أن تكون في الشمس. 2. داخل 8211 تأخذ ملعقة صغيرة من زيت بذور سوداء 2-3 مرات في اليوم. 3. خلط ملعقة صغيرة من زيت بذور السود مع ملعقة كبيرة من زيت الزيتون. فرك الخليط في الوجه واترك لمدة ساعة واحدة. ثم شطف بالماء الدافئ والصابون. 6. الدوار: 1. إضافة ملعقة صغيرة من زيت بذور الأسود في الشاي والشراب. 2. مجرد فرك الخدين وتحت الجزء الخلفي من الرقبة. تأخذ ملعقة داخل يوم، وفرك المعابد والرقبة. يتم غرس زيت البذور السوداء في الأذن في حالة الإصابة. 7. مرض الأذن. دوخة. يجب أن تسقط في الأذن قطرة واحدة من زيت البذور السوداء 8211 أنه ينظف الأذن ويخفف من الألم. 8. عند الولادة: واحدة من أفضل العلاجات لتخفيف الألم أثناء المخاض: شرب البذور السوداء الدافئة مع العسل. 9. في القلب حرقان: إضافة بضع قطرات من زيت بذور سوداء وملعقة صغيرة من العسل في كوب من الحليب الساخن. شرب الساخنة. فمن المستحسن استخدام الكثير من السلطة. 10. ارتفاع ضغط الدم: 1. إضافة ملعقة صغيرة من بذور الكمون الأسود الأرض في مشروب ساخن وأعتبر مع اثنين من فصوص الثوم كل يوم قبل وجبة الإفطار. 2. خلط البذور السوداء مع مشروب ساخن (الشاي أو غيرها) وفرك الجسم مع زيت بذور سوداء. 11. ألم في الصدر وبرودة: في الماء المغلي إضافة ملعقة كبيرة من الكمون الأسود ويستنشق البخار. تغطية رأسك قبل النوم. 12. ألم في العين: 1. بالتنقيط في الصباح والليل قبل الذهاب إلى السرير وبعد أخذ ملعقة من ذلك مع العسل داخل. 2. فرك زيت البذور السوداء حول العينين قبل الذهاب إلى النوم وشرب مشروب ساخن، مختلطة مع بضع قطرات من زيت الكمون الأسود. 13. قرحة المعدة: يتم خلط 1. O ملعقة صغيرة مع محلول من بذور الكتان (ملعقة كبيرة بذر الكتان لكل كوب من الماء)، وتغلي دقيقتين، ثم تبقي لبعض الوقت، واستخدام في م أورنينغ والمساء. شرب كوب واحد يوميا (لا ينصح أن تستهلك الحلويات والحمضيات). 2. مزيج عشر قطرات من زيت بذور سوداء مع كوب من العسل، يؤخذ الخليط على معدة فارغة، ملعقة صغيرة واحدة. ثم شرب كوب من الحليب. استمر دون انقطاع لمدة شهرين. 14. السرطان: 1. تطبيق زيت البذور السوداء إلى المنطقة المصابة. 2. خلط ملعقة صغيرة من زيت بذور السود مع كوب من عصير الجزر الطازج. خذ ثلاث مرات في اليوم لمدة ثلاثة أشهر. 15. الكسل: مزيج عشر قطرات من زيت بذور سوداء مع كوب من عصير البرتقال واتخاذ مشروب لمدة عشرة أيام مباشرة بعد الاستيقاظ. 16. لتحسين الذاكرة: 1. إضافة سبع قطرات من زيت بذور سوداء في مرق العسل والنعناع. شرب الساخنة على المعدة فارغة مرة واحدة في اليوم. 2. جلب إلى النعناع يغلي ومزجها مع العسل وإضافة سبع قطرات من زيت الكمون الأسود. المشروبات الساخنة في أي وقت. فمن الضروري لوقف استخدام القهوة والشاي. 17. السكري: 1. طحن كوب واحد من الكمون، كوب واحد من زهرة الجرجير، نصف كوب من قشر الرمان. كل هذا مختلط جيدا ويمكنك تناول ملعقة كبيرة على معدة فارغة. (مخزن في مكان بارد.) 2. مزيج كوب واحد من البذور السوداء، كوب واحد من بذور الجرجير، نصف كوب من قشر الرمان، طحن كل ذلك إلى مسحوق. تأخذ لمدة شهر واحد قبل وجبة الإفطار، ملعقة صغيرة من هذا المسحوق مع ملعقة صغيرة من زيت بذور الأسود. 18. ألم الأذن: لمدة ثلاثة أيام، نقع فص واحد من الثوم الطازج في أوقية من زيت الكمون الأسود. ضع بضع قطرات من الخليط مباشرة في الأذن وفرك الزيت حول الأذن. 19. أمراض العين: 1. فرك المعابد مع زيت بذور سوداء قبل النوم. في نفس الوقت تأخذ داخل سبع قطرات من زيت بذور سوداء مع مشروب ساخن، ويفضل أن يكون مع عصير الجزر. 2. تطبيق كمد: يغلي ملعقة كبيرة من بذور الكمون الأسود في ثمانية أوقية من الماء، والسماح لتبرد لمدة عشر دقائق، سلالة من خلال غربال. نقع اثنين من مسحة القطن في السائل الناتجة ووضع منصات على العينين لمدة عشر دقائق. 3. فرك ويسكي مع زيت بذور سوداء قبل النوم. 20. الأرق: يتم خلط ملعقة صغيرة من زيت بذور السود مع العسل أو الشاي وشراب قبل العشاء. 21. الغثيان والقيء: إضافة ملعقة صغيرة من الكمون الأسود الأرض في مرق المنثول واتخاذ ثلاث مرات في اليوم. 22. الأسنان: 1. شطف فمك مع مزيج من الكمون والخل التفاح. 2. مزيج من الكمون الأسود والزيتون الأسود لتشكيل معجون وتطبيقه على الأسنان المتضررة. 3. غلي ثمانية أوقية من خل التفاح مع ملعقتين من الكمون الأسود الأرض. تصرف. شطف فمك مع السائل الناتج لبضعة أيام. 4. فرك المنطقة المصابة (الأسنان واللثة) مع بضع قطرات من البذور السوداء. 23-فصل الغاز المفرط: 1. جعل الشاي: مزيج أجزاء متساوية من بذور الكمون الأسود الأرض، الشمر (الشمر الأرض) والنعناع إضافة 3-7 قطرات من زيت بذور الأسود، المحلاة بالعسل. 2. تطبيق كمد مع خل التفاح والكمون الأسود على المعدة. 24. التهاب اللوزتين: البخار 10 غراما (ملعقتين صغيرتين) من بذور الكمون الأسود ونصف لتر من الماء والتصفية. الغرغرة مرتين في اليوم. 25. حصى المرارة وحصى الكلى: استخدام بذور الكمون الأسود الأرض، مختلطة مع العسل، ويساعد على حل حصى في المرارة وحصى الكلى. 26. التهاب الممرات الأنفية: 1. حمامات البخار (تأخذ ملعقة كبيرة من الكمون الأسود، صب كوب من الماء المغلي ويستنشق البخار). 2. تليين الأنف خارج. 3. أخذ ملعقة صغيرة من البذور السوداء وشرب كوب من الماء المخفف مع ملعقة كبيرة من العسل النقي ويستغرق 15 دقيقة قبل الإفطار والعشاء. 27. العلاج من القدمين، والأظافر، والتهاب الجلد (الأكزيما)، وفقدان الشعر: 1. تزييت الموقع مع الكمون الأسود. 2. أخذ ملعقة صغيرة من البذور السوداء وشرب كوب من الماء المخفف مع ملعقة كبيرة من العسل النقي واتخاذ 15 دقيقة قبل الإفطار والعشاء. 28. علاج الشعر: المكونات: ملعقة كبيرة من البذور السوداء وعصير الجرجير وخل التفاح، 100 مل. من زيت الزيتون. وتختلط البذور مع عصير جرجير وينقع لمدة 10 دقيقة. إضافة خل التفاح وزيت الزيتون والمزيج. تصب في زجاجة. اعتمادا على طول الشعر كنت فرك الرأس 1-3 ملعقة كبيرة. اتركه لمدة 20 دقيقة ثم اغسل شعرك كالمعتاد. 29. الشباب حب الشباب: يجب أن تأكل 1-2 كبسولات أو 20-25 قطرات من البذور السوداء ثلاث مرات يوميا لتنظيف الوجه. 30. الحساسية، التهاب الجلد، والتهاب مزمن: تأخذ ملعقة صغيرة من البذور السوداء وفرك الجزء المصاب مع زيت بذور سوداء في الصباح والمساء. 31. أمراض الدورة الدموية: مزيج ملعقة صغيرة من الكمون مع ملعقة كبيرة من العسل وشريحة من الثوم سحق. تأخذ على المعدة فارغة لمدة خمسة أيام. يمكنك أيضا أن تأخذ بانتظام خمس قطرات من الزيت مع كوب من الزعتر أو النعناع. 32. المرارة المثانة: تأخذ النفط 8211 على غرار حالة التهاب الكبد. 33. آلام العظام: يتم خلط البصل المسلوق بزيت الكمون. تأخذ مرتين في اليوم. في نفس الوقت فرك الأماكن المؤلمة مع زيت الكمون ونفط النعناع. 34. الطحال الطحال: في مرق الفجل، المحلاة بالعسل، إضافة سبع قطرات من الزيت. شرب كوب واحد قبل النوم على معدة فارغة لمدة أسبوع. 35. التهاب اللثة والأسنان: يتم طهي الكمون الأسود الأرضي ووضعه داخل التفاح. استخدام العلكة. 36. التهاب الكبد: إضافة خمس قطرات من زيت الكمون في كوب من أوراق ملحومة الصفصاف. استخدام لمدة أسبوع. 37. التهاب الطحال: شرب الزيت مع الشراب من الشبت لمدة أسبوع (خمس قطرات في كوب). يمكنك أيضا استخدام الصفصاف كما هو الحال في التهاب الكبد. 38. تساقط الشعر: تناول ملعقة صغيرة من البذور السوداء وجعل تدليك الرأس مع خليط من زيت الزيتون الأسود والزيتون بنسبة 1: 1، ثلاث مرات في الأسبوع مع خليط ولا تشطف لمدة 10 دقائق (وبعد ذلك يمكن غسل الرأس مع الشامبو) في الصباح والمساء. 39. الطحال الطحال: خلط ملعقة كبيرة من مربى التين مع ملعقة من العسل في كوب من الماء الساخن وإضافة سبع قطرات من زيت كاراواي. شرب في الصباح والمساء لمدة خمسة أيام. 40. البواسير: تمييع زيت البذور السوداء وزيت الزيتون بنسبة 1: 1، تأخذ ملعقة كبيرة ثلاث مرات يوميا لمدة عشرة أيام. تدليك المنطقة المصابة مع زيت بذور سوداء لمنع الإمساك. 41. الأنفلونزا: يتم خلط ضخ الزعتر مع زيت الزيتون في نسبة 1: 1 والتنقيط في الأنف 3-4 مرات في اليوم (من الانفلونزا والسعال). 42. لتنقية مجرى البول كله: طهي كوب واحد من الشعير في لتر واحد من الماء حتى يكون هناك حوالي كوب. بعد التبريد طحن ثلاثة فصوص من الثوم في الخلاط وإضافة الماء. شرب على معدة فارغة كل يوم وشرب الليمون أو غيرها من العصائر. تجنب الصودا. 43. ارتفاع ضغط الدم: يجب إضافة بضع قطرات من زيت الكمون الأسود لجميع المشروبات الساخنة (الشاي والحليب والقهوة). 44. أمراض النساء: فرك النفط على ندوب على البطن والصدر (أثناء الحمل وتمريض القبول الداخلي مرفوض). 45. السعال والنزف الأنفي: ثلاث ملاعق صغيرة كل يوم خلال الأسبوع، وفرك الجزء المصاب، والاستنشاق. 46. نمو الجلد: تأخذ ملعقة صغيرة من زيت بذور السود وتدليك الجزء المصاب ثلاث مرات في اليوم في م أورنينغ والمساء. 47. أمراض الكبد: إلى كوب من العسل إضافة جرعة سابقة من الكمون وملعقة صغيرة من النباح البلوط الأرض. تأخذ هذا الجزء على معدة فارغة كل يوم لمدة شهر. 48 حمى: أضف سبع قطرات من زيت الكمون الأسود في كوب من شاي النعناع أو مشروب، ثم تناول وجبة (ثلاث مرات يوميا) لمدة أسبوع. يمكنك أيضا فرك الجسم مع النفط قبل الذهاب إلى السرير. 49. الجهاز المناعي: خذ ملعقة صغيرة من زيت بذور السود لمدة ثلاثة أشهر. 50. الضعف الجنسي: فرك زيت الكمون الأرض الخلفي (الجزء السفلي من الظهر) والتدليك، وفرك منطقة الفخذ. تحريك ملعقة صغيرة من العسل، ملعقة صغيرة من زيت بذور الأسود وملعقة صغيرة من البابونج في نصف كوب من الماء الدافئ وتأخذ أي وقت. 51. البروستاتا: فرك الظهر مع زيت الكمون الأرض (الجزء السفلي من الظهر) والتدليك وفرك الفخذ. تحريك ملعقة صغيرة من العسل، ملعقة صغيرة من زيت بذور الأسود وملعقة صغيرة من البابونج في نصف كوب من الماء الدافئ وتأخذ أي وقت. 52. خفض الكولسترول: إضافة سبع قطرات من زيت النعناع في الشراب النعناع وتحلية بالعسل. شرب بينما الساخنة على معدة فارغة مرة واحدة في اليوم، يحظر الطعام مع لحم البقر الدهون. 53. سعفة، القوباء، الأكزيما: تحتاج إلى فرك زيت بذور سوداء في مواقع المرض ثلاث مرات في اليوم. 54. تضييق صمامات القلب: امزج ملعقة صغيرة من الكمون مع ملعقة من العسل وشرب كوب من الشاي الساخن. مرغوب فيه على معدة فارغة وقبل النوم. 55. الإصابات: خلط ملعقة صغيرة من الكمون مع ملعقة كبيرة من العسل وشرب كوب من الشاي الساخن. فمن المستحسن أن تأخذ على معدة فارغة وقبل النوم وفرك الجزء المصاب ثلاث مرات. 56. إذا كان لديك آذان مغلقة: وضع قطعة صغيرة من القطن والصوف غارقة في زيت الكمون الأسود في الأذنين وإزالتها في ساعة واحدة. والنتيجة لا تستغرق وقتا طويلا. 57. في البرد: إرفاق الصوف القطني غارقة في زيت بذور سوداء نقية لمدة 15-20 دقيقة. على الفور سوف تشعر الإغاثة. مع البرد السيئ يمكن تكرار هذا الإجراء. الشاي من الكمون الأسود 1. في الطب الشعبي، والشاي من البذور السوداء يستخدم كعلاج لانتفاخ البطن والإسهال والمغص الصفراوية، ومدر للبول، مدر الصفراء، والديدان، ملين خفيف والمعدة. وتعطى للأمهات مع إفراز غير كاف من الحليب. 2. الشاي من الكمون الأسود: تأخذ ملعقة صغيرة من البذور سحق، صب 50 مل من الماء المغلي، وترك لمدة عشر دقائق وسلالة. تأخذ مرتين في اليوم للحصول على كوب. 3. الشاي لنزلات البرد والتهاب الشعب الهوائية: في وعاء كبير مزيج ملعقة كبيرة من بذور الأرض، ملعقة صغيرة من جذر عرق السوس والزهور البابونج، نصف ملعقة صغيرة من بذور اليانسون، وملء بالماء الساخن. لبث لمدة عشر دقائق، واستنزاف. حلوة لتذوق (يمكنك استخدام العسل). موانع والآثار الجانبية ومع كل هذا، فإن استهلاك الكمون الأسود ليس له آثار جانبية. استخدام البذور السوداء، بشكل عام، يساعد على عملية الشفاء الطبيعية التي تحدث في الجسم للتعامل بنجاح مع العدوى، والتغلب على الأمراض والحفاظ على الصحة. في هذه الحالة، فإنه لا أدنى طريقة ينتهك التوازن الطبيعي للجسم. والاستخدام المنتظم للكمون الأسود يحسن مقاومة الجسم 8217s. لا تستخدم الدواء أبدا للنساء الحوامل، والمرضى الذين يعانون من الأعضاء المزروعة في الجسم (الكبد والكلى والقلب)، لأنه يزيد مناعة الجسم، والتي قد تؤدي إلى التنازل. ليس كل البذور السوداء مفيدة، وهناك أصناف سامة. للحالة العامة للجسم فمن المستحسن أن يشرب بعد تناول ملعقة صغيرة من زيت بذور الأسود (لا ينبغي تجاوز الجرعة اليومية). تجنب الجرعة الزائدة، لأنك يمكن أن تهيج المعدة والأمعاء. النحل، الجمع، رحيق، من، أزهر، الحقول، بسبب، بري حيوان، الأسود، استخرج البزور، إلى داخل، أداة تعريف إنجليزية غير معروفة، ويحصلون على هذا العسل اللذيذ الأسود اللذيذ. 8220 فمن الأفضل أن يكون الغذاء كدواء من الطب كما food8221 العسل من الزهور من مؤشرات الكمون للاستخدام. هذا هو منتج العلاج الوقائي، وليس علاج. يؤخذ في الصباح، قبل الأكل، ملعقة كبيرة يوميا أو يستخدم كتطبيقات للجروح والحروق والروماتيزم. العسل يحتوي على كل مادة قيمة من الكمون الأسود ومتفوقة في القوة على النفط والبذور. في الشرق الأوسط، وعسل الكمون الأسود هو معروف على نطاق واسع وأحب. اليوم، الشركات الأوروبية لديها المنحل في مصر، إنتاج وتصدير العسل من البذور السوداء في جميع أنحاء العالم. أنه يشفي الالتهابات الفيروسية. وأمراض الجهاز التنفسي، وأمراض الجهاز الهضمي، والانتفاخ، والغثيان، وضعف الهضم، والتهاب المعدة، والإمساك، وقرحة المعدة والاثني عشر، يفتح الشهية، ويحفز دي الديدان، ويعالج الأمراض الأخرى (استقرار السكر في الدم، تطبيع ضغط الدم، ويحسن الأداء من الكبد والكلى، ويخفض الكولسترول، ويعالج المشاكل الجنسية، ويقوي عضلة القلب ويعالج فقر الدم). كيفية استخدام: لأقصى قدر من التأثير، عند استخدام العسل من الكمون الأسود، فمن المستحسن وضع العسل في ملعقة صغيرة المجففة جيدا وتمييع في كوب من الماء الدافئ أو الحليب. خذ 40-60 دقيقة قبل تناول الطعام. تأخذ في الصباح على معدة فارغة وفي الليل قبل الذهاب إلى السرير. الابتعاد عن أشعة الشمس المباشرة. لا تخزن في حاويات معدنية. الوظائف ذات الصلة: لقاح النحل العسل كيفية جمع العسل - تربية النحل للدمى العسل الروم العسل التئام الجروح عسل عسل عباد الشمس العسل العسل أكتوس العطر ميدفوام العسل - 5 مارس 2013 في 7:00 ص لا شيء تعليق المؤلف 24250 على العسل الأسود البذور 8211 زيت الكمون بنسبة تربية النحل سلام والايكوم، رأيت موقع الويب الخاص بك، وأعتقد أن it8217s رائعة، ماشا الله. زوجي لديه بعض الشلل على وجهه وقرأت على موقع الويب الخاص بك لنقع البذور السوداء في الخل والشم. أريد أن أعرف إذا كان هذا يعني مجرد رائحة، أو في الواقع محاولة للحصول عليه حتى داخل الأنف أيضا، في الطريقة التي يمكن أن زوجي استخدام لإعادة بناء أعصابه، كما انه لديه بعض الصعوبة في استخدام يده اليمنى بعد السكتة الدماغية إذا كنت يمكن يرجى الإجابة لي، ثم أود حقا نقدر ذلك. جازاكا الله خيران، أمبدالله النشرات الترويجية - 18 يونيو 2013 في 10:19 م لا شيء تعليق مؤلف 39260 على العسل البذور السوداء 8211 زيت الكمون من تربية النحل نحن مجموعة من المتطوعين وفتح مخطط العلامة التجارية الجديدة في مجتمعنا. قدم لنا موقع الويب الخاص بك معلومات مفيدة للعمل على. لقد قمت بمهمة هائلة ومن المرجح أن يكون لدينا الحي بأكمله شاكرين لك. زينيا - 22 يونيو 2013 في 11:59 ص لا شيء تعليق مؤلف 39722 على العسل البذور السوداء 8211 زيت الكمون من تربية النحل لدي قرحة. بدأت بعد أخذ 1 ملعقة صغيرة من زيت بذور سوداء وابتلاعه ومن ثم شرب الماء المقطر بعد ذلك لم أخلط مع العسل كما لدي فطر الجلد وأعتقد أنه سيؤدي إلى تفاقم الفطر كما يزدهر على السكر. هل يمكن أن يرجى تقديم المشورة لي ما يجب القيام به كما معدتي لديه هذه الألم الذي يشعر وكأنه شفرات قطع على مركز معدتي حتى أثناء الليل. هل هناك طريقة أخرى لأخذ ذلك دون تفاقم بطانة المعدة يرجى إسماعيل خان - 3 يوليو 2013 في 3:24 بعد الظهر لا شيء تعليق مؤلف 40997 على العسل البذور السوداء 8211 زيت الكمون من قبل تربية النحل فقدت الوزن لا يزال حصلت على الدهون في البطن - 12 أغسطس 2014 في 01:29 م لا شيء تعليق مؤلف 500865 على العسل الأسود البذور 8211 زيت الكمون من تربية النحل مرحبا وأنا أعلم وهذا هو كيندا قبالة الموضوع ومع ذلك I8217d أحسب I8217d نسأل. هل ترغب في تداول الروابط أو ربما ضيف تأليف بلوق وظيفة أو العكس بالعكس موقعي يذهب على الكثير من نفس المواضيع كما لك وأعتقد أننا يمكن أن تستفيد كثيرا من بعضها البعض. إذا كنت مهتما لا تتردد في تبادل لاطلاق النار لي رسالة بالبريد الالكتروني. أنا أتطلع إلى الاستماع منك بلوق رائع من الطريق مايك روبينز - 16 أغسطس 2014 في 2:03 م لا شيء تعليق مؤلف 507736 على العسل البذور السوداء 8211 زيت الكمون عن طريق تربية النحل استلمت الفرح عبر، وجلب على تعثرت على وجه التحديد ما كنت أسعى. حصلت you8217ve كسر بعض الوقت نظرة طويلة لدينا إله هتاف الرجل. تمتلك وقتا طيبا. وداعا لوال أبيودون - 24 أغسطس 2014 في 08:41 ص لا شيء تعليق مؤلف 519946 على العسل الأسود البذور 8211 زيت الكمون من تربية النحل سالم أليكون جمعة، الثابتة والمتنقلة كيف يتم هذا زيت بذور سوداء اتخذت ضد السكتة الدماغية كما لم تذكر في الكتابة الخاصة بك حتى 82308230thanks الموقع - أغسطس 26th، 2014 في 12:08 بيإم لا شيء تعليق المؤلف 522463 على العسل البذور السوداء 8211 زيت الكمون من تربية النحل يوم جيد وأنا أعلم هذا هو كيندا قبالة الموضوع ولكن كنت أتساءل عما إذا كنت تعرف أين يمكنني الحصول على المساعد كابتشا لاستمارة التعليق I8217m باستخدام نفس منصة بلوق كما لك و I8217m وجود صعوبة في العثور على واحد شكرا جزيلا Mr. Y - 20 سبتمبر 2014 في 04:38 ص لا شيء تعليق مؤلف 555614 على العسل البذور السوداء 8211 زيت الكمون من تربية النحل هل هناك أي معلومات عن زيت بذور السود و هارت وظيفة أمبير ماذا عن صمام ميترال نأمل أن تتمكن من مساعدتي ثنكس التصوير الوليد - 9 أكتوبر 2014 في 09:09 م لا شيء تعليق مؤلف 597696 على العسل البذور السوداء 8211 زيت الكمون من تربية النحل هذه المدونة كانت 8230 كيف تقول ذلك ذات الصلة. وأخيرا وجدت I8217ve شيء الذي ساعدني. شكرا جزيلا محمد أمين عبد الله - 16 نوفمبر 2014 في 11:33 م لا شيء تعليق مؤلف 638741 على العسل البذور السوداء 8211 زيت الكمون التي كتبها بيكيبينغزليديشار يستخدم الكوكيز لتحسين الأداء الوظيفي، وتوفير لكم مع الإعلانات ذات الصلة. إذا تابعت تصفح الموقع، فإنك توافق على استخدام ملفات تعريف الارتباط على هذا الموقع. راجع اتفاقية المستخدم وسياسة الخصوصية. يستخدم سليديشار ملفات تعريف الارتباط لتحسين الأداء الوظيفي والأداء، ولتزويدك بالإعلانات ذات الصلة. إذا تابعت تصفح الموقع، فإنك توافق على استخدام ملفات تعريف الارتباط على هذا الموقع. راجع سياسة الخصوصية واتفاقية المستخدم للحصول على التفاصيل. استكشاف جميع المواضيع المفضلة لديك في التطبيق سليديشار الحصول على التطبيق سليديشار لحفظ لفي وقت لاحق حتى متواجد حاليا متابعة إلى موقع الجوال تحميل تسجيل الدخول تسجيل نقرة مزدوجة للتصغير تقرير مشروع على حساب ديمات في يونيكون الأوراق المالية بت. المحدودة. شير ذيس سليديشار لينكيدين كوربوراتيون كوبي 2017 أورينتاتيون إيدنتيفيكاتيون. وتشكل الهند الجزء الأكبر من الكتلة الأرضية شبه القارية لجنوب آسيا، وهي منطقة تشترك فيها مع ستة بلدان أخرى، منها نيبال وباكستان وبنغلاديش. ولديها أشكال أرضية متغيرة للغاية، تتراوح من السهول المشجرة والجزر الاستوائية وصحراء متقشرة إلى أعلى سلسلة جبال في العالم. الموقع والجغرافيا. وتقع الهند على شبه القارة الجنوبية من آسيا على الشمال الغربي من قبل باكستان في الشمال من قبل الصين والتبت ونيبال وبوتان في الشمال الشرقي من قبل بنغلاديش وبورما (ميانمار) وعلى الجنوب الغربي والجنوب الشرقي من المحيط الهندي، مع والجمهوريات الجزرية في سري لانكا، وملديف إلى الجنوب. وباستثناء الأجزاء الصغيرة من البلد التي تشغلها حاليا القوات العسكرية الصينية أو الباكستانية، تبلغ مساحة جمهورية الهند 222 222 1 ميلا مربعا (5 165 165 كيلومترا مربعا). الديموغرافيا. وقد بلغ تعداد السكان لعام 1991 ما مجموعه 688 302 846 نسمة، منهم 230 072 407 من النساء، و 217 مليونا من السكان يعرفون بأنهم سكان حضريون. بيد أنه مع بلوغ معدل نمو سكاني يقدر ب 17 في الألف في عام 1998، بلغ الرقم الوطني بحلول أيار / مايو 2000 بليون نسمة. وبلغ متوسط العمر المتوقع في تعداد عام 1991 ستين عاما، وفي عام 1997 قدر أن حوالي 5 في المائة من السكان يبلغون 65 سنة أو أكثر. ولا يزال السكان في المناطق الريفية في المقام الأول، حيث يعيش 73 في المائة من السكان في عام 1997 خارج المدن والبلدات. وفي عام 1991 كانت أكبر المراكز الحضرية هي بومباي أو مومباي (12،596،243) أو كلكتا أو كلكتا (11،021،915) أو دلهي (8،419،084) أو مدراس أو تشيناي (5،421،985) وحيدر أباد (4،253،759) وبنغالور (4،130،288). الانتماءات اللغوية. هناك أربع عائلات لغوية رئيسية، ولكل منها لغات عديدة. وتغطي الهندو آريان، وهي فرع من الهندو أوروبية، النصف الشمالي من البلاد، وتغطي أسرة درافيديان الثلث الجنوبي. في المناطق الوسطى يتحدث عدد من اللغات القبلية من عائلة موندا أو أوسترواسياتيك. في التلال الشمالية الشرقية، يتحدث العديد من اللغات تيبيتو-بورمان. رمزية. The national flag, which was adopted in 1947, is a tricolor of deep saffron, white, and green, in horizontal bands (with green at the bottom). In the center of the white band is a blue wheel, the chakra . which also appears on the lion column-capital of the Emperor Asoka at Sarnath. This carving, which is over 2,200 years old, is also a national emblem that is preserved in the Sarnath Museum. The sandstone carving features four lions back to back, separated by wheels ( chakra . the wheel of law), standing over a bell-shaped lotus. The whole carving once was surmounted by the wheel of law. The national anthem is a song composed by Rabindranath Tagore in 1911 entitled Jana-gana mana. The nearly useless Saka-era calendar also may be considered a national symbol, adopted in 1957 and still often used officially alongside the Gregorian calendar. History and Ethnic Relations Emergence of the Nation. India has a history going back thousands of years and a prehistory going back hundreds of thousands of years. There was a long phase of Paleolithic hunting and gathering cultures parallel in time and characteristics with the Paleolithic peoples of Europe and East Asia. This was followed, eight thousand to ten thousand years ago, by the development of settled agricultural communities in some areas. In 2700 B. C.E. . the first genuinely urban civilization in the Indus Valley and western India emerged. After its disappearance around 1500 B. C.E. . there was a bewildering variety of princely states and kingdoms, small and large, throughout the subcontinent, creating a long history of war and conquest that was punctuated by foreign invasions and the birth of some of the worlds largest religions: Buddhism, Jainism, Hinduism, and Sikhism. Despite the extent of the Empire of Asoka (272232 B. C.E. ) and the Mughal Empire (15261707), it was left to the last foreign invaders, the British, to establish a unified empire that covered most of the subcontinent during its final century. India was ruled by the British government after 1858 through a viceroy and a council, although several hundred princely states continued to maintain a measure of independence. The Indian National Congress, founded in 1885, slowly moved from a position of advisor and critic for the British administration toward demanding the transference of power to native Indian politicians. In 1930, the Indian National Congress, led by Jawaharlal Nehru and Mahatma Gandhi, adopted a policy of civil disobedience with a view to achieving full national independence. It was to be a long struggle, but independence was achieved in 1947, with the condition that predominantly Muslim areas in the north would form a separate country of Pakistan. Mohammed Ali Jinnah was to be Pakastanis first prime minister, while Nehru became the prime minister of the Republic of India. The departure of the colonial authorities, including the British armed forces, was peaceful, but the splitting off of Pakistan caused a massive population movement and bloodshed on both sides as a result of communal passions. A quarter century later, the eastern wing of Pakistan split from that country to become the independent country of Bangladesh. National Identity. National identity is not a major political issue regional identity and the mother tongue seem to be more important. There are still millions of illiterate people who seem hardly aware that they are Indians but can be vociferous in their support of chauvinistic regional politicians. Thus, India has been plagued with secessionist struggles since independence, the most prominent of which have been a Dravidistan movement in the south, an armed struggle among Kashmiri Muslims for a union of their state with Pakistan, a Khalistan movement among Panjabi Sikhs, and a guerilla movement seeking independence for all the Naga tribes in the northeast. Ethnic Relations. India is home to several thousand ethnic groups, tribes, castes, and religions. The castes and subcastes in each region relate to each other through a permanent hierarchical structure, with each caste having its own name, traditional occupation, rank, and distinctive subculture. Tribes usually do not have a caste hierarchy but often have their own internal hierarchical organization. The pastoral and foraging tribes are relatively egalitarian in their internal organization. India is no stranger to ethnic conflict, especially religious wars. Nevertheless, in most parts of the Indian shop workers in the main bazaar in Jaipur, Rajasthan. country there has long been a local intercaste and intertribal economy that commonly is based on barter or the exchange of goods and services since this system has satisfied economic necessities at least partially, ethnic conflict commonly has been dampened or kept under control because of the mutual benefits these economic arrangements provide. Urbanism, Architecture, and the Use of Space In the Indus civilization of 2700 to 1500 B. C.E. . India developed one of the earliest urban societies in the world, along with an extensive trading economy to support it. The walled citadels in some early cities developed into elaborate palisades, walls, and moats to protect the multitude of Iron Age and medieval cities throughout much of the country. The towns and cities are of eight historic types: (1) ancient pilgrimage centers, such as Madurai (2) local market towns, roughly one every 20 miles (3) medieval fortified towns, such as Gwalior (4) ancient and medieval seaports, such as Bharuch (Broach) (5) military cantonments first set up by the British, such as Pune (6) modern administrative centers such as New Delhi (7) new industrial centers, such as Jamshedpur and (8) great modern metropoles such as Bombay (Mumbai) and Calcutta (Kolkata). Architecture developed distinct regional styles that remain apparent. These styles reflect the relative influence of the medieval Tamil kingdoms, Persian and Turkic invaders in the north, Portuguese and British Christianity, and all the distinctive features of the religious monuments of Jainism, Buddhism, Islam, and medieval Hinduism. The landscape is dotted with over half a million villages, and each region has distinctive forms of domestic architecture and village layout. Holy places of the various religions are commonly within villages and towns, but the numerous pilgrimage sites are not necessarily located there. Food and Economy Food in Daily Life. About half the people eat rice as their staple, while the remainder subsist on wheat, barley, maize, and millet. There are thus major geographic differences in diet. Just as fundamental is the division between those who eat meat and those who are vegetarian. Muslims, Jews, Sikhs, and Christians all eat meat, with the important proviso that the first three groups do not consume pork. Lower-caste Hindus eat any meat except beef, whereas members of the higher castes and all Jains are normally vegetarian, with most even avoiding eggs. Food Customs at Ceremonial Occasions. Every caste, tribe, town, village, and religion has a panoply of traditional ceremonies that are observed with enthusiasm and wide participation. Most of these ceremonies have a religious basis, and the majority are linked with the deities of Hinduism. Basic Economy. With a large proportion of the population being located in rural areas (73 percent), farming is the largest source of employment for hundreds of millions of people, this means subsistence farming on tiny plots of land, whether owned or rented. In most parts of the country, some farmers produce cash crops for sale in urban markets, and in some areas, plantation crops such as tea, coffee, cardamom, and rubber are of great economic importance because they bring in foreign money. In 1996, the gross domestic product (GDP) per capita was 380, and the GDP growth rate was almost 6 percent from 1990 to 1996. In that period, the average annual inflation was 9 percent. In 1994, national debt was 27 percent of GDP. Over the past half century the economy has been expanding slowly but at a steady rate on the basis of a wide range of industries, including mining operations. Major cities such as Bombay are considered residential creations of British administrators. The United States has been the principal export market in recent years, receiving 17 percent of exports in 1995 and 1996. Clothing, tea, and computer software are three major categories of exports to the United States. Land Tenure and Property. In an economy based on agriculture, the ownership of land is the key to survival and power. In most parts of the country, the majority of the acreage is owned by a politically dominant caste that is likely to be a middle-ranking one, not a Brahmin one. However, the various regions still have different traditions of land tenure and associated systems of land taxation. India has only recently seen the last of the rural serfs who for centuries supplied much of the basic farm labor in some parts of the country. There are still numberless landless wage laborers, tenant farmers, and landlords who rent out their extensive lands, and rich peasants who work their own holdings. Commercial Activities. India has had many traders, transport agents, importers, and exporters since the days of the Indus civilization four thousand years ago. Market places have existed since that time, and coinage has been in circulation among urban people for 2500 years. In modern times, an expanding investment scene, combined with continuing inflation, has formed the background to an extensive import and export trade. The major industries continue to be tourism, clothing, tea, coffee, cotton, and the production of raw materials in the last few years, there has been a surge in the importance of the computer software industry. Russia, the United States, Germany, and Great Britain are among the major importers of Indian products. Major Industries. The modern infrastructure was created by the British administration in the nineteenth and early twentieth centuries. The country still relies on a vast network of railroad track, some of it electrified. Railroads are a government monopoly. Roadways, many of them unsurfaced, total about 1.25 million miles. The first air service, for postal delivery, grew into Air India which, along with Indian Airlines, the internal system, was nationalized in 1953. In the 1980s a number of private airlines developed within the country, while international connections are provided by a multitude of foreign companies as well as Air India. International Trade. The major trading partners are Russia, the United States, the United Kingdom, and Germany. Political animosities have long ensured that trade with neighboring South Asian countries remains minimal, although there is now considerable transborder trade with Nepal, Sri Lanka, Bangladesh, and Bhutan. Division of Labor. The division of work is based on gender. Age also separates out the very old and the very young as people unable to perform the heaviest tasks. Those jobs are done by millions of adult men and women who have nothing to offer but their muscles. Beyond these fundamental divisions, India is unique in having the caste system as the ancient and most basic principle of organization of the society. Each of many hundreds of castes traditionally had one occupation that was its specialty and usually its local monopoly. Only farming and the renouncers life were open to all. Social Stratification Classes and Castes. The caste system is more elaborate than that in any of the other Hindu or Buddhist countries. Society is so fragmented into castes that there can be twenty or thirty distinct castes within a village. This society has a hierarchy of endogamous, birth-ascribed groups, each of which traditionally is A family at the Taj Mahal, one of the most famous buildings in the world. characterized by one distinctive occupation and had its own level of social status. Because an individual cannot change his or her caste affiliation, every family belongs in its entirety and forever to only one named caste, and so each caste has developed a distinctive subculture that is handed down from generation to generation. Hindu religious theory justifies the division of society into castes, with the unavoidable differences in status and the differential access to power each one has. Hindus usually believe that a soul can have multiple reincarnations and that after the death of the body a soul will be reassigned to another newborn human body or even to an animal one. This reassignment could be to one of a higher caste if the person did good deeds in the previous life or to a lower-status body if the person did bad deeds. The highest category of castes are those people called Brahmins in the Hindu system they were traditionally priests and intellectuals. Below them in rank were castes called Ksatriya . including especially warriors and rulers. Third in rank were the Vaisyas . castes concerned with trading and land ownership. The fourth-ranking category were the Sudras . primarily farmers. Below these four categories and hardly recognized in the ancient and traditional model, were many castes treated as untouchable and traditionally called Pancama . Outside the system altogether were several hundred tribes, with highly varied cultural and subsistence patterns. The whole system was marked not just by extreme differences in status and power but by relative degrees of spiritual purity or pollution. A curious feature of the caste system is that despite its origins in the Hindu theory of fate and reincarnation, caste organization is found among Indian Muslims, Jews, and Christians in modern times. In the Buddhist lands of Korea, Japan, and Tibet, there are rudimentary caste systems, their existence signaled especially by the presence of untouchable social categories. The major cities in modern timesBombay (Mumbai), Madras (Chennai), Calcutta (Kolkata), New Delhi, and Bangalorewere essentially residential creations of the British administrators. Architecturally, professionally, and in other ways, they are therefore the most Westernized cities in India today. In these cities and their suburbs, there is now a developed class system overlying and in many respects displacing the more traditional caste system. As a consequence, there are many modern cases of intercaste marriage in all the cities, although this practice remains almost unthinkable to the great majority of Indians. Symbols of Stratification. There are many symbols of class differentiation because each caste tends to have its own persisting subculture. Peoples location in this stratification system thus can be gauged accurately according to the way they dress, their personal names, the way they speak a local dialect, the deities they worship, who they are willing to eat with publicly, the location of their housing, and especially their occupations. The combination of all these subcultural features can be a sure sign of where individuals and their families are situated in the caste hierarchy. Political Life Government. The national system of government is a liberal democratic federal republic, making India the largest democracy in the world. The country is divided for administrative purposes into twentyeight linguisticallybased states, plus a further seven small Union Territories administered directly by the central government in New Delhi, the national capital. Leadership and Political Officials. The central parliament in New Delhi consists of the House of the People ( Lok Sabha ) and the Council of States ( Rajya Sabha ). The states all have legislative assemblies ( Vidhan sabha ) and legislative councils ( Vidhan parishad ). Members of parliament and the state legislatures are selected in democratic elections. An exception to this procedure is that the Lok Sabha has two seats reserved for Anglo-Indian members, and of the 4,072 seats in all the state legislative assemblies, 557 have been reserved for candidates from the Scheduled Castes and a further 527 for candidates from the Scheduled Tribes. These provisions have ensured that the main minority populations have legislative representation and an interest in pursuing the electoral process. The Lok Sabha recently had sitting members from twenty one different parties. State legislatures also host a multiplicity of political parties. The head of state is the president, and there is also a vice-president, neither elected by general franchise but instead by an electoral college. The president is aided by a council of ministers, and appoints the prime minister of each government. This prime minister is the leader of the dominant party or of a coalition of prominent parties and has been elected as a member of parliament. The president has the power to dissolve a government and order new elections or to dismiss a problematic state government and declare presidents rule. Social Problems and Control. Indians have lived under the rule of law since ancient times. Hindu law was codified over two thousand years ago in the books called Dharmasastras. There is now one legal hierarchy throughout the land, with the Supreme Court at its head. Legal procedure is based on the Indian Penal Code (IPC) which was drafted in the mid-nineteenth century, and the Code of Criminal Procedure of 1973. The constitution promulgated in 1950 went further than any other South Asian country has gone in curtailing the influence of traditional legal systems that in practice applied only to the followers of a particular religion, whether Hindu, Buddhist, Muslim, Christian, Jewish, or Parsi. The huge legal profession helps push cases slowly through the complex apparatus of magistrates and higher-level courts, sometimes creating the impression that litigation is a national sport. While fines and imprisonment are the most common punishments, the Supreme Court has upheld the legality of the death penalty. Military Activity. Five wars with Pakistan and one with China since independence have provided training for several generations of soldiers. India thus has a strong program of national defense, with four national services: the army, navy, air force, and coast guard (since 1978). In 1996, these branches An Indian shopkeeper with his wares. Small shops still make up a big part of the Indian economy. had 1,145,000 personnel. In 1998, the nation exploded a nuclear bomb as a test. Social Welfare and Change Programs Traditionally the family was responsible for the care of the poor, incapacitated, elderly, and very young. For rural populations this is still largely true. In recent decades, underfunded state governments, often with international help, have tried to create more jobs for the poor as a direct way of helping them. Beyond this, welfare organizations have helped, but they are largely private and often religious foundations with relatively little financing. The population in need of social welfare support is too vast for the facilities that are available, and these people are disproportionately concentrated in the cities. Nongovernmental Organizations and Other Associations There are numerous nongovernmental organizations of social, political, religious, educational, or sporting natures. Every village, town, and caste and most temples have at least one associate formal organization and sometimes dozens. Beyond some attempts at registration, for example, of cooperative societies and charitable endowments, the government does not attempt to control organizations. Gender Roles and Statuses Division of Labor by Gender. Gender provides the basis for a fundamental division of the work force, with perhaps only the lowest day-labor jobs and the most modern professions being regularly staffed by people of both genders. The Relative Status of Women and Men. Patriarchal is the word most commonly used to describe the traditional Indian family and the gender relationships within it. This is true in all family systems except the defunct matrilineal system of the Nayar castes in Kerala. Within all branches of Hinduism, priests can only be male, though they may be boys. In Islam, the leaders of a prayer group are males. In Zoroastrianism and Roman Catholicism, only men can function as priests. It is said that a woman must first obey her father, then her husband, and then her son this seems to be the normal pattern as she goes through life. The opinion of the male head of household is especially important in the arrangement of marriages, because in most religious communities these are effectively marriages between two families. At such times, romantic preferences get little consideration. Since it is the male head who typically controls the familys finances, it is he who pays or receives a dowry at the time of a childs marriage. Although older women may be very influential behind the scenes, they wield little legal authority in property and marriage matters. Marriage, Family, and Kinship Marriage. Although the different regions and religions have considerable variety in marital arrangements, the arranged marriage is a traditional feature of virtually every community today, except among the urban middle classes, it still is widely practiced. Marriages that are not arranged by the couples parents, often termed love marriages, are looked down on as impulsive acts of passion. The more usual style of marriage unites a couple who have barely met beforehand. It is through the institution of arranged marriage and its correlate, caste endogamy, that parents exercise control not only over their adult children but also over the social structure and the caste system. Generally, the country has two main types of marriage: a north Indian one in which the man must not marry a closely related cousin and a south Indian one in which a cross-cousin, whether the mothers brothers daughter or the fathers sisters daughter, is the ideal spouse. Many south Indian castes also permit uncle-niece marriage. Maharashtra state has intermediate forms. Domestic Unit. The residential unit is normally the household, but this unit varies widely in its structure, from housing a large extended family of three or four generations to a household made up of a lone widow. In large buildings with many rooms, it is common to find a number of discrete households, especially in cities each of these households may be distinguished by its use of a common cooking hearth and perhaps by depending on a common source of funds. In crowded urban conditions, each room may constitute a separate household, as may each small grass hut in a roadside encampment. Inheritance. The written will is largely unknown except in modern urban areas. The tradition has always been that sons inherit property and status from their fathers and that daughters can hope to receive a dowry at the time of their marriage. However, there is much local and caste variation in precisely who inherits. In some groups, the oldest son inherits everything and then makes an accommodation for his younger brother and provides his sisters dowries. In other groups, the brothers may inherit equal shares, except that the youngest brother inherits the house. Other patterns occur, but in general, although modern law states that daughters should inherit equally with their brothers, this almost never happens except in Islamic families. Kin Groups. The largest kin-based group is the caste, of which there are several thousand. A caste is an endogamous unit with its own traditional occupation and rank. It is made up of a number of clans, which are also kin-based but are exogamous and often intermarrying units. The clan in turn is made up of smaller and more localized groups called lineages, which are also exogamous. A caste may include hundreds of lineages of varying size and status, depending on how many generations of depth they claim. Major lineages commonly are composed of minor lineages, but the smallest are so localized that they are made up of a number of neighboring and closely related extended or nuclear families. Thus, a caste is endogamous, but all the kin-based units below it are exogamous and follow rigid rules about which clans or lineages are allowed to inter-marry. Socialization Infant Care. Infant care is almost completely the responsibility of mothers, older siblings, and grandmothers. When the mother works in the fields or a factory, a grandmother commonly is the chief provider of daytime care for an infant. After about the age of two, older sisters spend much of their time in this activity. Child Rearing and Education. In 1995, the government spent over 2 percent of its resources on education. Although the governments goal of eradicating illiteracy among people age fifteen to thirty five by the year 2000 has not been achieved, there has been a steady decrease in illiterary since the late nineteenth century. Among people above age six in 1991, 52 percent were literate, a 9 percent increase from 1981. Kerala state has the highest rates of literacy. However, nationally there remains a great sexual disparity: While 64 percent of men were literate in 1991, only 39 percent of women were. The central government is more interested in military power than in literacy, and millions of rural parents, especially Muslims, feel that the schooling of girls is a waste of time and money. Only the establishment of sixteen as the minimum legal age for marriage has made it possible for many girls to get their parents reluctant permission to attend school. While in earlier times missionary-run schools were important, especially in rural areas, in the last century local and state schools have educated the vast majority of students. Over the last half century universal school attendance for eight years, equal opportunities for female students, relevant vocational training, and improvement in the quality of classes and textbooks have been national goals, with an emphasis on free and compulsory education for everybody from ages six to fourteen. However, there has been a recent growth of privately run schools, many associated with religious organizations, which tend to do a better job but commonly charge fees. Higher Education. There were 166 universities in 1996, including thirteen central universities which are the oldest, best known, and best funded. The rest are run by state governments or religious foundations. Funding, hiring professors, and setting educational standards in all universities are centralized through the University Grants Commission, which was established in 1956. About a hundred colleges throughout the country have an autonomous status, but others are branches of major universities within their states. In 1996 there were 6.4 million university students enrolled throughout the country, of whom 5.7 million were undergraduates and 2.2 million were women. There are 418 institutions that grant degrees in engineering and technology and 1,029 that award diplomas. Adult education programs combat illiteracy, lack of knowledge about family planning, and inadequate understanding of new farming techniques. Such programs tend to be more accessible in urban areas. A major hurdle has been the language of university instruction. The central universities generally teach in English and produce graduates with internationally acceptable credentials, but most of the smaller universities teach in the local (state) language so that their students skills are not easily transferable even to other parts of the country. The opportunities for graduate study overseas are much reduced for this category of students, and even the acquisition of up-to-date textbooks can be a problem. Indians are usually very hospitable even when poor and go to considerable lengths to make a visitor feel comfortable. Women normally adopt a deferential attitude toward men, especially to their husbands and fathers-in-law. All the people tend to show deference to religious figures and government officials. A woman decorates the streets with vibrantly colored rice powder paintings during a festival in Madurai, India. Religious Beliefs. In the 1991 census, 82 percent of the population was enumerated as Hindu. However, 12 percent of Indians are Muslim, a fact that makes this one of the largest Islamic nations in the world. The next largest religious category is Christians, who make up only over 2 percent of the population and are closely followed in number by Sikhs. The only other groups of numerical significance are the Buddhists (less than 1 percent) and the Jains (less than half a percent). Rituals and Holy Places. The thousands of rituals and millions of shrines, temples, and other holy places of many faiths defy categorization here. For Hindus, large pilgrimage temples are the holiest centers, whereas for Muslims the tombs of saints ( pir ) are the most important. For Buddhists, many of them overseas visitors, the sites associated with the Buddha are crucial. Death and the Afterlife. While Muslims, Jews, and Christians pray that their individual souls will go to a paradise after death, Hindu ideas about the afterlife are very different. Muslims, Jews, and Christians bury their dead in cemeteries, as do most Zoroastrians today. However, Zoroastrians are Women walk on a trail through drying chilies in the Bundi District of Rajasthan. noted for their Towers of Silence in Bombay and a few other cities: stone structures where corpses are exposed to the air and particularly to the vultures that congregate there. Most Hindu communities have a fundamental belief in reincarnation. The basic idea is that ones soul can be reincarnated for an unknown number of rebirths and that what the soul is to be reincarnated into depends on the balance of ones sins and good deeds in past lives. This belief provides the justification for the inequities of the caste system: One is born into a particular caste, whether high or low, as a result of the accumulated virtues or sins of ones soul in a previous life. One can never hope to move out of ones caste in this life but may do so in the next reincarnation. Particularly evil individuals may be reincarnated as animals. Hindus normally cremate the dead on a pile of logs, but the very poor may resort to burial. Extremely saintly figures may be buried in a sitting position, as are members of the Lingayat sect. Medicine and Health Care India has a tradition of medical healing, teaching, and research that goes back more than two thousand years to the two basic medical treatises written by Charaka and Sushruta. Today the country has four major medical systems as well as dozens of localized and tribal ones that depend on herbal treatments. The oldest of the four systems is still widely followed under the name of Ayurveda . meaning science of long life. It is highly developed, with its own hospitals, clinics, pharmaceutical factories, and medical textbooks. It depends primarily on non invasive herbal treatments. The diagnosis and treatment emphasize a holistic approach. Sidda is a distinct tradition that developed in south India and follows principles of physiology close to those of Ayurveda. Diagnosis depends on a careful reading of the pulse. Treatment is mostly herbal and psychological. A third medical tradition is called Unani. This system came to India with Muslim travelers and was developed under the patronage of the Mughals. It emphasizes holistic diagnosis and treatment, but the theory of human physiology is distinct. All three of these systems attribute disease to an imbalance between underlying constituents. The fourth and most widely favored system is biomedicine, or scientific medicine. It has been used in the cities for three centuries and is practiced in the best hospitals and training colleges. India has about 140 medical colleges. Public health is a major concern of every state government because of the continuing incidence of epidemic diseases, high rates of infant mortality, and the need for family planning (usually sterilization) to control the growth of the population. Secular Celebrations Public holidays in most states include 1 January (Gregorian New Year), 26 January (Republic Day, when the constitution was adopted), 1 May (International Labor Day), 30 June, and 15 August (Independence Day), 2 October (Gandhis birthday), 25 December (Christmas), and 31 December (New Years Eve). Parsi New Year and Telugu New Year, both locally celebrated, fall at different times. The Arts and Humanities Support for the Arts. Historically, the arts flourished under the support of two main categories of patron: the larger Hindu temples and the princely rulers of states both small and large. Over the last two centuries, the patronage of British residents and art collectors has become important. In independent India, a national art institute, the Lalit Kala Akademi, promotes the visual arts through lectures, prizes, exhibitions, and publications. The government supports the Sahitya Akademi, which was set up in 1954 to promote excellence in literature the National School of Drama (1959) and the Sangeet Natak Akademi (1953), which promotes dance. Literature. India has some of the earliest literature in the world, beginning with Sanskrit, which may be the oldest literature in any Indo-European language. The Rig Veda is the oldest of the four Vedas . long religious texts composed in an early form of Sanskrit some time late in the second century B. C.E. It was followed by three other Vedas . all liturgical in character, and then by the principal Upanishads during the eighth through fifth centuries B. C.E. The first significant secular document in Sanskrit was a sophisticated grammar that fixed the structure of the language, probably in the fourth century B. C.E. Then, during the reign of Chandragupta Maurya, the text of the great epic Mahabharata . the worlds longest poem, was established around 300 B. C.E. . although it continued to be developed until about 100 C. E. About 200 B. C.E. there emerged the second great Sanskrit epic, the Ramayana . which probably took on its final form four centuries later. Both epics incorporated material from extant folklore. By roughly the third century B. C.E. . the Tripitaka or Three Baskets . the Buddhist canon in the Pali language (closely related to Sanskrit), was fixed. It was soon to become the most influential body of literature in the eastern half of Asia and has remained so to the present day, especially in Chinese and Japanese translations. In that era the image of the social structure of India was codified by two books. During the late fourth century Kautilya, who is said to have been the prime minister Chanakya, wrote the Arthasastra . a Treatise on the Good . which was rediscovered in 1909. Shortly thereafter came the compilation of Manus Laws (Manusmrti). This treatise on religious law and social obligation described in detail a society, possibly a utopian one, in which there were four caste blocks, the varna . each of which had its own occupation, status, and religious duties. This book continued to exercise an immeasurable influence on Indian society for the next two thousand years and the varna model is still a popular image of Hindu caste society. Around 150 C. E. . there began in south India the Tamil Sangam, an academy of poets and philosophers that lasted for decades. While its history is shrouded, it set the stage for an outpouring of medieval poetry in Tamil, a Dravidian language. Some of this work was devotional, but much was secular in its appeal, including the first known work of Indian women writers. The most famous example of this poetry was the Purananuru . an anthology of four hundred poems praising Tamil rulers. Equally important, the Kural was a collection of moral maxims compiled by Tiruvalluvar in perhaps the third and fourth centuries. It has been likened to a Tamil Koran. At about the same time, there was a flowering of Sanskrit drama in the northerly parts of India. In the fourth or fifth century lived the greatest Sanskrit poet, Kalidasa. The best known plays that have survived from this era are Shakuntala and The Little Clay Cart . the former written by Kalidasa and the latter a comedy also perhaps written by him. During the Middle Ages, science and philosophy flourished in Sanskrit texts. Perhaps the best known, if the least scientific, work was the Kama Sutra or a treatise on love by Vatsyayana, who wrote it in a legal style of Sanskrit in about the third century. The Middle Ages witnessed an outpouring of religious and philosophical literature not just in Sanskrit, which was still the prime liturgical and scholarly language, but also in a number of regional languages. Logic, metaphysics, devotional poetry, and commentary developed over the centuries. In the period 8501330 there appeared an important new philosophical literature in Karnataka, beginning with the Kavirajamarga. This was Jain A farmer leans under the burden of a harvest as it is carried to the top of a building in Zanskar Valley, Ladakh. literature written in the medieval Kannada language. At the end of the twelfth century Lilavati was written by Nemichandra, the first novel in that language. It was followed by other allegorical novels, as well as Kesirajas grammar of medieval Kannada. Around 1020, another Dravidian literature, in Telugu, made its debut with the grammarian Nannaya Bhatta and the poet Nannichoda. At about that time the Malayalam language became differentiated from Tamil. A century later the oldest known manuscript was written in Bengali. In the twelfth and thirteenth centuries Mukundaraj became the first man to write poetry in Marathi. Early in the fifteenth century two poets brought Bengali literature into prominence: Chandidas and Vidyapati, with the latter writing in Sanskrit as well as Bengali. Contemporary with them were two Telugu poets, Srinatha and Potana, as well as the best-loved Hindi poet, Kabir (14401518). Kabir wrote in a medieval regional language closely related to Sanskrit. Although Kabir was a low-caste Hindu, he drew inspiration from Sufism and criticized the caste system, ritualism, and idolatry. He was followed in 1540 by the first important Muslim poet of India, Mohamed of Jais who wrote the allegorical poem Padmavat in Hindi. Contemporary with Kabir was one of the greatest of woman poets, the Rajput Mirabai, who wrote in both Hindi and Gujarati. A century before her, Manichand had written an important historical novel in Gujarati. In 1574 the Hindi version of the Ramayana, by Tulsidas, appeared it was to be a forerunner of numerous versions of the Ramayana in regional languages. At that time there was a strong Persian cultural influence in some parts of the country. One ruler of the Muslim province of Golconda (later Hyderabad) was Mohammed Quli Qutub Shah, a poet who wrote in both Persian and Urdu, which was a new form of Hindi containing many Persian words and written in an Arabic script. In 1604, the Adi Granth . the canonical text of the Sikh religion, was established in Punjabi. Thirty years later there appeared, also in northwestern India, a book in Urdu prose, the Sab Ras of Vajhi. In more southern parts of the subcontinent the middle of the seventeenth century also saw the writing of the Kannada poem Rajasekhara . by Sadakshara Deva, the works of the Gujarati storyteller Premanand (16361734), and the influential Marathi poems of Tukaram (16071649). With the arrival of the printing press in south India, Tamil literature underwent a renaissance. Arunachala Kavirayar wrote The Tragedy of Rama in India has the largest film industry in the world. 1728, and the Italian Jesuit Beschi wrote the Tamil poem Tembavani in 1724 under the pen name Viramamunivar (it was not published until 1853). Also of interest was the eighteenth century Indian Pepys Anandaranga Pillai, a Tamil living in the French colony of Pondichery. His lengthy diary has been published in Tamil, French, and English. Another outstanding Tamil poet and bard was Tyagaraja. In the eighteenth century, there was a further flowering of Urdu poetry by Vali, Hatim, Sauda, Incha, and Nazir. By the time of Nazir, the British hegemony in India was well established, and along with it went the spread of regional printing presses, the opening of the first modern universities, and the increasing influence of European literary forms, especially in the English language. This influence is evident even in writers who published in their native languages. Bengal in particular experienced a great literary and intellectual renaissance in both English and Bengali, including the novels of Bankim Chandra Chatterji and Indias first Nobel Prize Winner, the poet and dramatist Rabindranath Tagore. A parallel literary renaissance occurred in Hindi at the beginning of the twentieth century, with the first novels by Premchand. Tamil also began to produce novels with an English influence. The twentieth century saw a continuation of this modernization, fueled by the ease of publication and the increasing size of the reading public. An unexpected development during that century was the emergence of numerous world-class and prizewinning novelists writing in English, and often not residing in India. Pre-eminent today are the London-based Salman Rushdie, from Bombay, and the Delhi-based Arundati Roy, from Kerala. Graphic Arts. India has a multiplicity of visual arts extending back over four thousand years. Early painting has not survived, but urban architecture and some small sculptures have. Most of the thousands of stamp seals that have been found are masterpieces of glyphic art, showing the large animals of northwestern India in miniature relief. The main visual arts arose in the context of religious worship. Sanskrit handbooks still survive stipulating the rules for the production of Hindu religious statues, temples, and paintings. Distinctive regional styles of temple architecture are a feature of the landscape and a clear marker of the presence of Islam, Sikhism, Jainism, Christianity, and Hinduism in each part of the country. Within the Hindu temples there is a great variety of images of the deities, some skilfully carved in stone, some cast in bronze or silver, and some modeled in terra-cotta or wood. Painting was an ancient accomplishment, although the climate has not been conducive to preservation. One can still see second and third-century wall paintings and monumental Buddhist sculptures in caves in Ajanta (Madhya Pradesh). Despite Islamic prohibitions on the representation of the human face, painting and drawing flourished under the Moghul emperors. Realistic portraits, historical scenes, and botanical and zoological subjects were evoked with a sensitive line and a subtle pallet of colors during that period. Painting in oils dates back two centuries, to the time when the first European portrait painters began to work in India. Today there are many professional graphic artists, some inspired by old Indian traditions and some by modern abstract expressionism. Art schools, public exhibitions, and coffee-table books are the means of reaching their public today, while religious patronage has practically evaporated. Performance Arts. India has the largest film industry in the world. In 1996, 683 feature films were certified by the Board of Censors. Although television came to even rural India more than twenty years ago, the cinema remains the major popular visual art form. In 1996, India had 12,623 cinemas, with an attendance of ninety to one hundred million weekly. Radios are widespread, primarily as a source of light music, but not as a major source of information. The State of the Physical and Social Sciences India has long had government-sponsored national research organizations for the sciences, including the Archaeological Survey of India (1861), the Botanical Survey of India (1890), the Census of India (1867), the Ethnological Survey of India (1901, later the Anthropological Survey of India, 1946), the Geological Survey of India (1851), the Indian Forestry Service (1865), the Indian Medical Service (1786), the Indian Council of Medical Research (1912), the Indian Meteorological Department (1875), the Linguistic Survey of India, and the Zoological Survey of India. The antecedent of all these institutions was the Survey of India (1832), which did the first scientific mapmaking of the subcontinent. There has been an annual Indian Science Congress, a national conference, which began as the Indian Association for the Cultivation of Science in 1876. With independence, an overarching bureaucratic organization came into being, the Council of Scientific and Industrial Research, as well as an Atomic Energy Commission and the Tata Institute of Fundamental Research. To avoid centralization of these organizations in and around Delhi and Bombay, regional institutes of technology were set up in a number of large cities. The government also supports four national academies: the Indian National Science Academy in New Delhi, the Indian Academy of Sciences in Bangalore, the National Academy of Science in Allahabad, and the Indian Science Congress Association in Calcutta. Other centrally supported research councils include the Indian Council of Agricultural Research, the Indian Council of Historical Research, the Indian Council of Philosophical Research, the Indian Council of Social Sciences Research, and the National Council of Educational Research and Training. Bibliography Achaya, K. T. Indian Food: A Historical Companion . 1994. Basham, A. L. The Wonder That Was India. Rev. ed. 1963. . Cultural History of India . 1975. Berreman, Gerald D. Caste and Other Inequities: Essays on Inequality . 1979. Bishop, Donald H. ed. Indian Thought: An Introduction . 1975. Bonnefoy, Yves, and Wendy Doniger, eds. Mythologies . 1991. Bose, Sugata, and Ayesha Jalal. Modern South Asia: History, Culture, Political Economy . 1998. Burrow, Thomas, and Murray B. Emeneau. A Dravidian Etymological Dictionary . 2nd إد. 1984. Council of Scientific and Industrial Research. The Wealth of India: A Dictionary of Indian Raw Materials and Industrial Products . 19481990. Dumont, Louis. Homo Hierarchicus: An Essay on the Caste System . 1970. Embree, Ainslie T. and Stephen Hay, eds. Sources of Indian Tradition. 2nd إد. 1970. Farmer, B. H. An Introduction to South Asia, 2nd ed. . 1993. Garrett, John. A Classical Dictionary of India Illustrative of the Mythology, Philosophy, Literature, Antiquities, Arts, Manners, Customs, etc. of the Hindus . 1973. Gole, Susan. Indian Maps and Plans from Earliest Times to the Advent of European Surveys . 1989. Government of India. India 2000: A Reference Annual . 2000. Hawkins, R. E. Encyclopedia of Indian Natural History . 1986. Hockings, Paul ed. Encyclopedia of World Cultures. المجلد. 3: South Asia . 1992. Hutton, John H. Caste in India: Its Nature, Function, and Origins . 1963. Johnson, Gordon, et al. eds. The New Cambridge History of India . 1987. Keay, John. India Discovered: The Achievement of the British Raj . 1981. Kramrisch, Stella. The Hindu Temple . 1980. Kulke, Hermann, and Dietmar Rothermund. A History of India . 1986. Kumar, Dharma, Tapan Raychaudhuri, et al. eds. The Cambridge Economic History of India . 1982. Majumdar, R. C. H. C. Raychaudhuri, and Kalikinkar Datta. An Advanced History of India . 1961. et al. eds. The History and Culture of the Indian People, 2nd ed. 19701988. Maloney, Clarence. Peoples of South Asia . 1980. Mandelbaum, David G. Society in India . 1970. Masica, Colin P. Defining a Linguistic Area: South Asia . 1976. Mehra, Parshotam. A Dictionary of Modern Indian History 17071947 . 1987. Mitchell, George, and Philip Davies. The Penguin Guide to the Monuments of India . 1989. Mode, Heinz, and Subodh Chandra. Indian Folk Art . 1985. Muthiah, S. ed. A Social and Economic Atlas of India . 1986. Queneau, Raymond, ed. Histoire des Littratures: I. Littratures Anciennes, Orientales et Orales . 1956. Radhakrishnan, Sarvepalli, and Charles A. Moore, eds. A Source Book in Indian Philosophy . 1957. Rapson, E. J. وآخرون. eds. The Cambridge History of India . 19221947. Robinson, Francis, ed. The Cambridge Encyclopedia of India, Pakistan, Bangladesh, Sri Lanka, Nepal, Bhutan and the Maldives . 1989. Rowland, Benjamin. The Art and Architecture of India, Buddhist Hindu Jain . 3rd ed. 1967. Schwartzberg, Joseph E. ed. A Historical Atlas of South Asia . 1969. Sebeok, Thomas A. et al. eds. Current Trends in Linguistics: Vol. 5. Linguistics in South Asia . 1969. Shapiro, Michael C. and Harold F. Schiffman. Language and Society in South Asia . 1981. Sindh, R. D. India: A Regional Geography . 1971. Sivaramamurti, Calambur. The Art of India . 1977. Smith, Vincent A. The Oxford History of India . 1958. Srinivas, M. N. M. S. A. Rao, and A. M. Shah, eds. A Survey of Research in Sociology and Social Anthropology . 19721974. Stutley, Margaret, and James Stutley. Harpers Dictionary of Hinduism: Its Mythology, Folklore, Philosophy, Literature, and History . 1977. Thapar, Romila, and Percival Spear. A History of India . 19651966. Turner, Jane, ed. Indian Subcontinent. In Jane Turner, ed. The Dictionary of Art . 1996. Tyler, Stephen A. India: An Anthropological Perspective . 1973. Watt, George. The Commercial Products of India, Being an Abridgement of The Dictionary of the Economic Products of India, 1966. Williams, L. F. Rushbrook, ed. A Handbook for Travellers in India, Pakistan, Nepal, Bangladesh amp Sri Lanka (Ceylon), 22nd ed. . 1975. Yule, Henry, and A. C. Burnell. Hobson-Jobson: A Glossary of Colloquial Anglo-Indian Words and Phrases, and of Kindred Terms, Etymological, Historical, Geographical, and Discursive . rev. ed. 1968. Oct 12, 2009 4:16 pm Hello First of all i really appreciate your work but in literature there was a mistake ramayana predates mahabharata by many years but here it is written the other way i. e., According to literary scholarship, the main body of the Ramayana first appeared as an oral composition somewhere between 750 and 500 BCE. Cultural evidence (the presence of sati in the Mahabharata but not in the main body of the Ramayana) suggests that the Ramayana predates the Mahabharata Traditionally the epic belongs to the Treta Yuga, one of the four eons (yuga) of Hindu chronology, and is dated as far back as 880,000 years in the past. thankyou Jan 15, 2010 8:08 am i was wondering if anyone could send me some info on any medical conditions that people from inda are predisposed to i am working on a project for a nursing course and it would be greatly appreciated if anyone thought to send me some. Feb 3, 2010 10:22 pm You did a great job here however, I dont see any description of the dances and music of India. Please add this to your article as it is a very rich part of our culture. I also dont see anything about Indian cuisine. Other than that, its good. Apr 11, 2011 1:01 am I like your article very much. I have some question in my mind, but first of all i would like to share few information. The establishment of Indian culture dates back roughly to 5000 years. It is a varied culture and has rich heritage. The western culture is somewhat newer. I think there is nothing wrong with adopting good things about a culture but a person must also not forget where he has come from and where does heshe belong. One must always remain rooted. Hindu culture is such a rich, vast and very old culture that some sporadic intrusion cannot make any difference. My point is, if Existence of western culture has given milestone to compare Hindu culture, they should blame no one for that, its only the Indians who are responsible for it. Now i would like to ask the question. Do you think the present imitation of the western culture is good for INDIAN tradition Do the arts like painting, sculpture amp music relate the culture of the country Do you think that foreign culture effect Indian culture Does culture has anything to do with self development May 2, 2011 8:08 am very informational thank you very much the culture is for my research project it is very interesting and india is my favorite country in the world any way so like i said, thank you very much for helping me May 7, 2011 5:17 pm i needed the beliefs and traditions for a project but most of this info will be helpful. its a good website to use but it might not have exactly what you are looking for. thanks a lot :) HEAR ME ROAR - rawr :p. ) lolz Jan 19, 2012 1:13 pm how interesting, i felt as if every part of the world was the same but now i see there is amazing wonders worths living for the world is truely an amazing place indeed i will go there (to india) when i get older wow and to think of how the outher countries could be i find it great that we all are mostly a different race, beacause we have so many ideas india is truley a maybe poor in some places but the sight in all places to the eye is rich as gold. thanks for the info i will share this website with some of my friends so they can learn about there countries india is i want to go to india so bad ( bombay is a must ) i never knew india had this much to learn about it would be great if the pics where in color i wish i could do ALL the countried for my project tty from u. s.a lol ) HEAR ME ROAR - rawr :p. ) lolz Jan 19, 2012 1:13 pm how interesting, i felt as if every part of the world was the same but now i see there is amazing wonders worths living for the world is truely an amazing place indeed i will go there (to india) when i get older wow and to think of how the outher countries could be i find it great that we all are mostly a different race, beacause we have so many ideas india is maybe poor in some places but the sight in all places to the eye is rich as gold. thanks for the info i will share this website with some of my friends so they can learn about there countries india is i want to go to india so bad ( bombay is a must ) i never knew india had this much to learn about it would be great if the pics where in color i wish i could do ALL the countries for my project tty from u. s.a lol ) (sorry i reposted i was correcting errors :p LOL)
الخيارات الأساسية دروس في الوقت الحاضر، العديد من المحافظ المستثمرين تشمل استثمارات مثل صناديق الاستثمار المشترك. الاسهم والسندات. ولكن مجموعة متنوعة من الأوراق المالية لديك تحت تصرفكم لا تنتهي هناك. نوع آخر من الأمن، ودعا خيار، ويعرض عالما من الفرص لمستثمرين متطورة. قوة الخيارات تكمن في تنوعها. أنها تمكنك من التكيف أو ضبط الموقف الخاص بك وفقا لأي حالة التي تنشأ. يمكن أن تكون الخيارات كما المضاربة أو المحافظة كما تريد. هذا يعني أنك تستطيع أن تفعل كل شيء من حماية الموقف من التراجع إلى الرهان التام على حركة السوق أو المؤشر. غير أن هذا التنوع لا يخلو من تكاليفه. الخيارات هي الأوراق المالية المعقدة ويمكن أن تكون محفوفة بالمخاطر للغاية. هذا هو السبب، عندما خيارات التداول، سترى إخلاء المسؤولية مثل ما يلي: 13 خيارات تنطوي على مخاطر وغير مناسبة للجميع. يمكن أن يكون تداول الخيارات مضاربا في طبيعته ويحمل مخاطر كبيرة من الخسارة. الاستثمار فقط مع رأس المال المخاطر. 13 على الرغم من ما يقوله لك أحد، ينطوي تداول الخيارات على مخاطر، خاصة إذا كنت لا تعرف ما تقوم به. وبسبب هذا، فإن الكثير من الناس يقترح...
Comments
Post a Comment